Model Municipalities Develop Water Supply Transition Plans
February 2, 2016
[:sq]Reforma Administrative-Territoriale do të sjellë ndryshime të mëdha në shërbimin ujësjellës-kanalizime brenda kufijve të të gjitha NJQV-të reja në Shqipëri. Para reformës, shërbimet e furnizimit me ujë në zonat urbane ofroheshin nga një ndërmarrje në varësinë e Këshillit Bashkiak, ndërsa zona rurale ka pasur disa forma organizimi për menaxhimin e këtyre shërbimeve, si vetë ujësjellësi apo komuna, ose njerëz që vullnetarisht administronin sistemin e furnizimit me ujë. Historikisht, zonat rurale nuk mbuloheshin plotësisht me shërbimin e furnizimit me ujë dhe ndërmarrjet që veprojnë në territorin e tyre nuk janë financiarisht të qëndrueshme.
Prezantimi i USAID ndaj Kryetarit të Bashkisë, Armando Subashi në Fier
Tani, pas reformës territoriale, NJQV-të e reja janë përgjegjëse për shërbimin ujësjellës-kanalizime për të gjithë popullsinë në zonat urbane e rurale, gjë që sjell si nevojë riorganizimin e të gjithë infrastrukturës dhe administrimit të këtij shërbimi. Për pjesën më të madhe të NJQV-ve, rekomandohet përqasja e shkrirjes së disa ndërmarrjeve ujësjellës-kanalizime në një të vetme, që ofron edhe përfitimet e ekonomisë së shkallës. Por ka edhe sfida të natyrës organizative, administrative, financiare e teknike që duhet të përballohen nëse duam që të arrihet ekonomia e shkallës.
Prezantimin i USAID ndaj Kryetarit të Bashkisë Fatos Tushe në Lushnje
Gjatë muajve të fundit USAID ka punuar ngushtësisht me Bashkinë e Elbasanit për kapërcimin e këtyre sfidave duke ndihmuar stafin vendor në përgatitjen e një plani të plotë tranzicioni pesëvjeçar. Ky dokument do të jetë treguesi në duart e bashkisë për të përballuar vështirësitë gjatë periudhës së tranzicionit pas reformës territoriale. Duke u bazuar në suksesin e punës së tij me Bashkinë e Elbasanit, Projekti i USAID-it po vazhdon me asistencën e tij për përgatitjen e planeve tranzitore për bashkitë e tjera model.
Aktualisht po punohet me bashkitë e Beratit, Kuçovës, Fierit dhe Lushnjes – të gjitha Bashki Model – për të përmbushur nevojën e tyre emergjente për plane tranzitore. Planet Tranzitore do të fokusohen në adresimin e çështjeve imediate që NJQV-të do të hasin në strukturimin e shpërndarjes së shërbimeve, si:
Marrëveshje Institucionale
Burime Njerëzore
Teknike /Operacionale
Investime
Shërbimi ndaj Klientit
Përputhshmëria me Kuadrin Ligjor
Pritet që kjo përpjekje e përqendruar të rezultojë në një draft plan për secilën nga katër NJQV-të deri në qershor të vitit 2016. Pasi planet e veprimit tranzitore të kenë përfunduar në masë të gjerë, USAID do të vazhdojë të ndihmojë duke asistuar në zhvillimin e planeve gjithëpërfshirëse 5-vjeçare të veprimit për përmirësimin e performancës për secilën Bashki Model.[:en]Albania’s recent Territorial Administrative Reform (TAR) will result in many changes to the water supply and sewerage services of the country’s newly reorganized Local Government Units (LGUs). Before TAR, water services in each urban area were handled by a single utility under the authority of the Municipal Council, while rural areas had multiple approaches to providing water and sewerage services. In some cases water management was provided by a water utility, in others, by the rural Commune itself and in others by community members organizing voluntarily to manage the community’s water supply. Historically, rural areas were not fully covered by water supply services and the utilities operating in those territories were not financially sustainable.
Presentation by USAID to Mayor Armando Subashi in Fier
Now, post-TAR, the new LGUs are responsible for water supply and sewerage services for their entire urban and rural populations, requiring a complete reconsideration of the municipality’s water services infrastructure and management. For most LGUs, the recommended approach is to merge the urban and various rural water service providers into a single entity, which offers the benefits of economies of scale. But, there are challenges – managerial, technical and financial – that must be addressed if those economies are to be achieved.
Presentation by USAID to Mayor Fatos Tushe in Lushnje
Over the last months, USAID has worked closely with the Municipality of Elbasan in countering these challenges by assisting local officials with the preparation of a comprehensive, five-year water services transition plan. The resulting document now provides a roadmap municipal officials can use to navigate the transition period. Building on the success of its work with Elbasan Municipality, USAID will work with other partner LGUs to assist in the creation of their water service transition plans.
Currently USAID is collaborating with officials in Berat, Kuçova, Fier and Lushnje – all Model Municipalities – to fill their urgent need for a Transition Plan. The Transition Plans will be focused to address immediate issues the LGUs will be facing to structure service delivery, such as:
Institutional Arrangements
Human Resources
Technical/Operations
Investments
Customer Service
Regulatory Compliance
It is expected that this concentrated effort will result in a draft plan for each of the four LGUs by June of 2016. Once Transition Action Plans are largely completed, USAID will shift to assisting in the development of comprehensive Five Year Performance Improvement Action Plans for each Model Municipality.[:]